Seguint la dinàmica de la formació en Resolució de
Problemes que estem treballant en el grup “a+a+” de la Garrotxa-Osona i atenent
la importància del Joc en el procés de desvetllament d’estratègies
resolutòries, anem implementant cada vegada més la introducció del joc com a
procediment d’aprenentatge.
Els divendres a la classe de primer de l’escola la Bòbila, els
iniciem amb jocs de taula. Ens reunim mig grup classe en un espai on la
disposició de les taules permet treballar en petits grups.
Cada quinze dies, normalment, solem presentar dos jocs
nous, de manera que cada vegada disposen de més jocs diferents. Al presentar
cada joc, dediquem una bona estona a la lectura i comprensió de les
instruccions dels jocs i una vegada assolida la comprensió de les normatives hi
juguem per consolidar l’aprenentatge. A mesura que van dominant els jocs estan
en condicions per poder-hi jugar de
manera autònoma tot escollint els que més els plauen.
La introducció dels jocs en l’horari setmanal com a element
clau del currículum ens permet treballar i desvetllar molts aspectes formatius
imprescindibles per un bon desenvolupament del raonament, com la lògica, la
comprensió oral, l’agilitat mental, l’enginy, la precisió, la memòria, el
preveure i avançar-se en les situacions, planificar una estratègia, fer
estimacions, ... Així desvetllem el raonament, la visualització espacial, la
psicomotricitat fina, el respecte, entre d’altres. És una bona estratègia
pràctica que prepara per l’adquisició d’habilitats relacionades en la resolució
de problemes.
moments són:
SOCKEN, FINDEVIER,
ANIMAL SOBRE ANIMAL, DOBBLE,
RÜBEN RALLYE...
Estem posant una atenció especial en aquells que estan
potenciant capacitats classificatòries i visió o situació espacial.
L’experiència ens està resultant molt gratificant i
productiva. Ens permet descobrir actituds i procediments resolutoris que
posseeixen els nostres infants que sense aquesta oportunitat restarien poc
visualitzades i per tant ens ajuden a conèixer-los millor.