La innovació didàctica de les matemàtiques promoguda per Rosa Sensat guanya terreny
http://www.diaridegirona.cat/comarques/2017/06/06/innovacio-didactica-matematiques-promoguda-rosa/850241.htmlLa VII Jornada anual dels grups "a+a+" aplega més de 300 docents a l'escola de les Preses
DDG 06.06.2017 | 07:00
Una de les sessions organitzades dintre de la jornada, a l´escola La Bòbila de les Preses. diari de girona 
Més de 300 professionals de l'ensenyament van participar en la VII Jornada d'Innovació Didàctica de les Matemàtiques, que els grups de docents "a+a+" de l'Associació Rosa Sensat van organitzar a l'escola La Bòbila, de les Preses. Aquesta trobada anual mostra el treball realitzat a les seves aules i centres durant el curs. La inscripció, que donava prioritat a les persones alienes al grup, s'havia de tancar amb 200 participants, però la demanda va obligar a ampliar els tallers programats inicialment; to i que les limitacions d'espai van obligar a deixar fora més de 50 peticions.
La jornada va obrir-se lloant l'acció d'"a+a+" per la qualitat educativa i l'exemple que generen els seus mestres i escoles integrades. Hi van intervenir la inspectora d'Ensenyament a la Garrotxa, Mercè Juanola; l'alcalde de les Preses, Pere Vila; la directora de La Bòbila, Marta Cros; i el coordinador dels grups "a+a+", Josep Callís. La lliçó inaugural va anar a càrrec del professor de la UdG Xavier Besalú, titulada «50 anys per contestar una carta», commemorant l'aniversari de la publicació del llibre Carta a una mestra, de Lorenzo Milani.
Es van fer 24 tallers d'experiències pràctiques d'innovació matemàtica impartits per docents d'"a+a+", set dels quals a càrrec de mestres dels quatre grups que funcionen a les comarques gironines (Gironès-La Selva, Girona, Pla de l'Estany-Gironès i Garrotxa-Osona): de les escoles Lacustària, de Llagostera; Astrid 21, de Girona; Sant Jordi Desvalls; Pla de l'Ametller, Camins i Casa Nostra, de Banyoles; i La Bòbila, de les Preses.
Els grups de treball "a+a+" centren la seva acció en la innovació didàctica en l'aprenentatge matemàtic, amb l'objectiu de canviar la metodologia per adquirir qualsevol tipus de coneixement. El primer grup va sorgir a iniciativa de mestres que assistien a un curs de didàctica de les matemàtiques a l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat, fa 11 anys a Barcelona. Des de llavors, ha estat dinamitzat i coordinat pel professor Josep Callís i ha preparat més de 600 mestres, amb incidència en més de 200 escoles.
Fa un parell d'anys també es treballa en la interacció dels centres integrats a "a+a+", que Callís va definir com a «escoles CRAC-CD», centrades en la renovació educativa a través del desenvolupament en l'alumnat, la capacitat crítica, l'actitud racional, la metodologia activa, l'ideari d'escola catalana, la cooperació i l'esperit democràtic. Ara, el repte de futur és atendre la demanda dels nous grups d'altres comarques que volen integrar-se al moviment "a+a+".