dimecres, 18 de maig de 2016

PROU SUCRE

ESTRUCTURA DE L’ACTIVITAT:
  1. Joc de classificació dels envasos que han portat.
  2. Cerca d’informació: quantitat de sucre cada 100g de producte i calcular la quantitat de sucre que porta aquell envàs.
  3. EXPOSICIÓ: Amb les dades obtingudes (relació SUCRE-ENVÀS), pesem a un abalança digital la quantitat de sucre i l’exposem. Terròs de sucre = 4g

Amb els alumnes de Cicle Superior de l’escola la Bòbila hem realitzat una activitat molt significativa.
Vam demanar als alumnes que portessin envasos d’aliments consumits a casa (galetes, pasta, arròs, begudes...)

Primerament els vam ordenar de la manera que volguessin (alguns ho feien de gran a petit, altres classificaven per tipus de productes...) Seguidament, desordenant tot el seu ordre havien d’aconseguir tornar a posar tots els productes amb el seu ordre. Van estar buscant estratègies diferents i ho van aconseguir.

Després vam passar a fer l’estudi del sucre, analitzant cada un dels envasos i entendre la quantitat de sucre que conté 100g del producte i la quantitat que conté tot l’envàs, aquí vam aprendre a buscar la unitat, que és el més important ja que a partir de la unitat podem trobar el sucre de qualsevol altre quantitat de producte.


Una vegada aconseguides totes les dades necessàries vam fer una exposició per a que tota l’escola sigui tan conscients com nosaltres de la quantitat de sucre que mengem diàriament.
Vam exposar la quantitat de sucre que hi ha als envasos, utilitzant terrosos de sucre per apreciar-ho millor. Primer pesàvem em sucre a la balança digital, però vam arribar a no necessitar la balança ja que calculàvem la quantitat de sucre mentalment sabent que cada terrós pesava 4g.



















Autora activitat: Mila Duran
Escola la Bòbila (les Preses)