dimecres, 29 d’octubre del 2014

PROJECTE INTERDISCICLINARI a EDUCACIÓ INFANTIL #amesamesllagostera



Aquest projecte neix de la necessitat de voler donar ús a un espai físic que teníem a l'escola i que estava totalment desaprofitat i crear uns espais de joc simbòlic proposats i pensats totalment pels nens i nenes.

És un exemple de treball interdisciplinari, on, a partir d'un objectiu principal, la creació dels espais de joc simbòlic, hem intentat treballar d'una manera globalitzada totes les capacitats referents a Educació Infantil. Per tant, hem treballat llenguatge oral i escrit, comprensió, llenguatge matemàtic, llenguatge musical, llenguatge plàstic, descoberta d'un mateix i dels altres.

I sobre tot, el més important , és que els nens han estat els protagonistes principals d'aquest projecte, ja que han estat ells els que han triat els espais, els han planificat i els han desenvolupat. El paper de les mestres ha estat d'espectadores i acompanyants en tot el procés.


A nivell matemàtic s'han treballat, d'una manera o una altra, la majoria dels blocs matemàtics:

- Numeració i càlcul: tots els moments en que hem necessitat de la numeració per comptar passes, papers, espais....

- Estadística: a l'hora de fer votacions per decidir els espais, hem representat els resultats amb diagrames de barres.

- Resolució de problemes: davant de l'espai físic assignat a cada racó, com podrem fer per mesurar-lo?

- Mesura: quines estratègies hem utilitzar per mesurar l'espai?

- Geometria : quina forma geomètrica té l'espai, com podem fer per omplir-lo?




Nivell: Educació Infantil
Anna Méndez, Emma Pou i Ma Àngels Parés
amendez5@xtec.cat,  epou5@xtec.cat